I Am I plus my circumstances ...

jueves, 23 de marzo de 2017


Esta es mi versión para el reto de este mes en Challenge Yourself.

This is my version for this month's challenge in Challenge Yourself.






En el reto nos pedían realizar un trabajo con espacio negativo. Y después de mucho pensar, realicé esta layout con dos fotos que demuestran una parte de mi personalidad: me encanta salir. Y quise que se reflejara en mi trabajo. Las fotos corresponden a nuestras vacaciones en el verano y a un brunch al que nos invitaron con mi amiga Mange

In the challenge they asked us to do a job with negative space. And after much thought, I made this layout with two photos showing a part of my personality: I love going out. And I wanted it reflected in my work. The photos correspond to our vacation in the summer and to a brunch that we were invited with my friend Mange.

En el Flatlay que pongo siempre como portada de mis entradas decidí colocar objetos que me representan el día de hoy: el libro de Jon Krakauer basado en la historia de Chris McCandless, mi café (inusualmente hoy fue con leche, pero quería reflejar la carita triste), mis lentes de sol (que no me abandonan ni dentro de casa), mi celular (con un frase muy inspiradora) y mi litio, compañero infinito. Si unen estos objetos podrán descubrir que mi condición clínica es Transtorno Bipolar con espectro TOC. Difícil algunos días, Horrible en los otros. Pero aún así doy la lucha y en eso el Scrap ha sido mi mejor aliado, pues hay días en que me obligo a hacer o a terminar un reto y eso me levanta el ánimo. Así que si lees esto y te sientes afligida, debo decirte que NO ESTÁS SOLA y que esto no es más que una prueba. NO TE RINDAS!!

In the Flatlay I always put in the cover of my posts I decided to place objects that represent me today: the book of Jon Krakauer based on the story of Chris McCandless, my coffee (unusually today was milk, but I wanted to reflect the sad face ), My sunglasses (that do not leave me in the house), my cell phone (with a very inspiring phrase) and my lithium, infinite companion. If you join these objects you may discover that my clinical condition is Bipolar Disorder with OCD spectrum. Difficult some days, horrible in the others. But I still fight and Scrap has been my best ally, because there are days when I force myself to do or finish a challenge and that raises my spirits. So if you read this and you feel distressed, I must tell you that you ARE NOT ALONE and this is just a test. DO NOT GIVE UP!!

Y tal como lo dijo Carrie Fisher, una luchadora incansable de guerras intergalácticas y de las cerebrales: “El desorden bipolar puede ser un gran maestro. Es un reto, pero puede hacerte ser capaz de hacer casi cualquier cosa en tu vida”. Y ella sí que luchó contra el lado oscuro. El real.

And as Carrie Fisher, a tireless fighter of intergalactic and brain wars, said: "Bipolar disorder can be a great teacher. It's a challenge, but it can make you able to do almost anything in your life. " And she did fight the dark side. The real one.


Les dejo un gran abrazo y les comparto la canción que más me identifica. Y si después de leer esta larga confesión quieres compartir conmigo tus vivencias, siéntete libre de dejarme un comentario y tu canción "para esos días"(no importa si no eres Bipolar, TOC u otra enfermedad de la cabeza, todos tenemos nuestros días "azules"):

I leave a big hug and share the song that most identifies me. If after reading this long confession you want to share with me your experiences and your song "for those days", feel free to leave me in the comments (it doesn't matter if you are not Bipolar, OCD or other illness of the head, we all have our "blue days"):



Long Nights - Eddie Vedder 

8 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Beautiful layout and story! Thank you for joining us at Challenge YOUrself this month! We are very happy that you did!

      Eliminar
  2. Super love the 'black' negative space, have read your text with great interesse ... TY

    ResponderEliminar
  3. Thank you for sharing your inspiring story of YOU. Love this layout and thank you so much for creating with us at Challenge YOUrself.

    ResponderEliminar
  4. Beautiful story and lovely layout - great take on the challenge. Thanks for sharing so much with us - so happy you played along with us at the Challenge YOUrself Blog - hope to see you back here soon! ((HUGS))

    ResponderEliminar
  5. Que linda pagina Clara! Me encanta las fotos contra el fondo oscuro! Gracias por unirte a nosotras en Challenge YOUrself!

    ResponderEliminar
  6. Amazing page! Love everything about it! And LOVE the way you cut the photos! Thank you for joining Challenge YOUrself! Hugs Åsa

    ResponderEliminar
  7. Lovely page! Thanks for joining us at Challenge Yourself! <3

    ResponderEliminar